diumenge, 23 de juny del 2013

LA CAIXA DE LES EMOCIONS

Caja
Una caixa pot amagar molts de tresors.

     L’activitat proposta amb la caixa de les emocions és que hem de triar una activitat de les propossades i explicar el perquè.

   I l’activitat que hem va cridar l’atenció va ser Para l’orella i posa-hi el peu!

Objectiu: donar i seguir instruccions. Aprendre a escoltar amb atenció i dir missatges amb coherència i a guardar un ordre, a saber perdre.
Adreçat a: Educació Infantil i Primer Cicle.
Participació: grups de quatre i gran grup.
Material: petjades retallades.

1.Repartir 4 petjades per grup.
2.Entre tots pensar petites ordres que puguem donar dintre de la classe als companys. El mestre ha de fer modelatge: “Joan ves al final de la classe i en arribar ens mires”.
3. Si ho fa bé tindrà una petjada i donarà ell l’ordre a un altre nen. Sinó no tindrà petjada i no donarà ordre.  
4. Felicitem al grup que haurà aconseguit més petjades.                                                   
  
Encara que penso que s’ha de potenciar el treball cooperatiu enfront del competitiu, també penso que avui dia costa acatar l’autoritat i de la mateixa manera que hem de ser capaços de rebel·lar-nos, també ho hem de ser d’acatar l’autoritat per poder viure en societat. També hem va agradar aquesta activitat per l’objectiu d’aprendre a perdre, estam a una societat on l’error es vist com a perdre, a valorar al que guanya i menysprear al que perd i tal vegada per això, de vegades, no provem sinó tenim el tir segur.

  Donat l’anterior penso que és una activitat que ajuda a enfrontar sentiments negatius i que ajuda als nens a anar sortint de l’egocentrisme propi de l’etapa.

A més i més, des del meu punt de vista, al haver d’escoltar l’ordre amb atenció, potencia l’escolta activa. 


    Un altra motiu per el qual vaig triar aquesta activitat és que, en veure la guia didàctica que ens va aportar el professor sobre les diferents activitats, aquesta senyalava com objectius a desenvolupar amb ella: "reconeixement dels drets individuals i col·lectius, i educació per el desenvolupament personal i per a la ciutadania (aprendre a ser i a conviure, a ser ciutadanes i ciutadans en un món global)".

   En principi, el que vaig pensar és que eren uns objectius molt ambiciosos per una activitat tan senzilla. Però pensant-ho millor són les petites coses les que en arriben a fer de grans. I aquesta activitat treballa, adaptada a qui va adreçada, nens d'Educació Infantil", unes determinades actituds que estan poc practicades a la nostra societat i que considero necessàries per a aprofundir en el desenvolupament d'una vida en societat més democràcia. 





Un vídeo de perquè i com treballar les emocions a Educació Infantil.



 I avui deixo una  cançó per als més petits que parla d'emocions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada