dilluns, 7 de gener del 2013

Factors Psicològics Intrapersonals.




Foto: cmontserrat.org
 Les intel·ligències múltiples,  una aportació de H.Gardner a tenir en compte. 





   Dels factors intrapersonals que hem estudiat, Processos Cognitius: atenció, memòria, intel.lègincia, Processos Afectius: personalitat i motivació, i finalment la Habilitats i Estratègies d'Aprenentatge: metacognició, el que més m'ha cridat l'atenció i que pens que poden donar una altra dimensió  a les metodologies que encara s'utilitzen majoritàriament a les escoles, es al camp de la intel·ligència. 

  La teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner, converteix les metodologies tradicionals en limitants per a moltes persones, només les que tenen un predomini de la intel ligència  lingüística o de la lògic-matemàtica poden sentir-se més a gust amb elles. El fet de tenir en compte que també pot haver altres tipus d'intel·ligència i que tots les tenim totes, encara que en tenguem alguna de més desenvolupada, pot fer que diversifiquem les metodologies, i que molts més nens es sentin inclosos a l'escola,  i  es redueixi així  la sensació de fracàs que poden sentir quan no es troben inclosos. Segurament això redundaria també amb una millora  dels altres procéssos, com per exemple la motivació que, per força, hauria de suposar  una reducció d'els actuals nivells de  fracàs escolar.



  El col·legi Montserrat és un col·legi que treballa tenint en compte la teoria de les intel·ligències múltiples, al següent enllaç hi tenen un pdf on expliquen la seva metodologia, treballen per Projectes, tenint en compte aquesta teoria.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada